Voor wie?

De aandachttraining is geschikt voor iedereen die wil leren anders om te gaan met stressvolle ‘weersomstandigheden’ in het leven. Met aandacht, bewust in het hier en nu zijn is praktisch en bruikbaar in het dagelijkse leven.

Bij stress (gezin, relatie, werk, ziekte, rouw, onzekerheid over de toekomst) kan het helpend zijn om meer bewust te worden van de invloed van de stress en uit de doe-modus te gaan en bewuster keuzes te maken. Bij gezondheidsklachten, pijn, depressie of angsten kan het helpend zijn om meer in het hier en nu te leven in plaats van over het verleden te piekeren en/of zorgen te maken over de toekomst. Men kan daardoor beter met klachten omgaan en minder piekeren.

Mensen melden de volgende resultaten:

  • blijvende vermindering van lichamelijke en psychische klachten
  • verbeterde zelfregulatie
  • veel beter kunnen ontspannen
  • verbeterd zelfvertrouwen
  • beter bij ‘jezelf’ kunnen blijven, minder laten opjagen
  • beter om te kunnen gaan met stressvolle gebeurtenissen
  • verbeterd slaappatroon
  • verbetering van gezondheid, versterking van het immuunsysteem
  • beter kunnen genieten van de kleine dingen in het leven
  • herkennen van signalen die leiden tot ongezond gedrag en daar zorgvuldig mee kunnen omgaan
  • betere kwaliteit van leven

DSCN0207 DSCN0211 DSCN0179